söndag, mars 24, 2013

Jesus Christ Superstar . . .

Solig lördag och
teaterdax .
 
Igår åkte vi till stora staden Kristianstad
för att gå på stadsteatern .
Spännande .
 
Jesus Christ Superstar
 
Jag har aldrig sett den tidigare
och visste inte alls vad jag skulle förvänta mig .
 
 
 
 
Jag ska inte recensera uppsättningen .
Jag kan bara konstatera att så här en dag efter
 när alla intryck sjunkit in
så tycker jag att den var mycket bra  .
Det tyckte jag nog inte riktigt när ridån gick ner efter första akten .
Lite blekt och segt , om man kan uttrycka det så .
 
Men i andra akten tar det sig och handlingen och tiden flyger iväg .
Riktigt otäcka scener bitvis som nästan tar andan ur en .
Maria Magdalenas (spelad av Laila Adèle ) sång var helt fantastisk .
Hoppas vi får höra mer av henne framöver .
 
Ha en go Söndag !
Tänk att det måste snöa varje dag . . .

Var är våren ? ? ?
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...