onsdag, juni 05, 2013

Smörigt . . ..

Sommrigt !
 
Gula rapsfält .
Visst är det underbart vackert .
 
 
 
 
Tänk att stå mitt i ett rapsfält .
 
 
 
Gul raps .
Blå himmel .
 
 
Solen skiner .
Det doftar .
 
 
 
Jag kunde inte motstå frestelsen .
Jag satte mig mitt i ett rapsfält .
 
 
 
Gult , gult , gult runt omkring så långt ögat kan nå ,
och en klarblå himmel .
Solen skiner och det riktigt glittrar och skimmrar
i rapsblommorna ,
 så allt det gula når ända upp i himmelen .
 
 
 
 
Det är så vackert
 så man skulle kunna bli religiös på kuppen .
 
 
 
 
I morron är det svenska flaggans dag .
Sveriges nationaldag .
 
Vad passar bättre då än ett vackert svenskt rapsfält  ,
en stor sol och en blå himmel .
 
 
- Nu är en underbar tid -
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...