söndag, oktober 20, 2013

Höstpyssel . . .

 
 
Vad gör man en söndag i oktober
när det regnar och det svider i halsen ?
 
Höstförkylning i antågande . . . urrrk  .
 
Löven drösslar ju ner från alla träd nu efter
första nattfrosten ,  så lite lövpyssel
passar väl då .
 
Stolsdyna av lönnlöv ?
 
Det ser ju varmt och inbjudande ut
 med en färgsprakande dyna till utemöblemanget .
 
 
Underbara färger på löven .
 
 
Fungerar kanske som sittdyna
 men jag tror den passar bättre som dörrkrans
på ytterdörren .
 


Min höstkrans .
 
Jag är jättenöjd !
 
Igår fick jag en skön uppfriskande promenad när jag plockade löven .
Satte mig sen vid köksbordet och band kransen ,
med tre " hjälpredor " ,  katterna alltså ,
dom tyckte ju det var toppen när naturen flyttade in i köket .
Vet inte vem som hade roligast . . .jag eller katterna .
 
 
 
 
Nu blir det soffläge .
Dags att försöka kurera förkylningen .
 
 -Skön Söndag -
 
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...