fredag, oktober 07, 2011

En kärlekshistoria . . .

Jag ska nu berätta en alldeles underbar kärlekshistoria !

Jag vet inte riktigt var jag ska börja . . . men ,
just nu sitter huvudpersonen på ett flyg till Paris , där hon ska möta sin
älskade , som kommer med ett annat plan från Norge , där han varit och jobbat i några dagar .
I Paris möts dom och tar sen tillsammans ett flyg till sitt nya gemensamma hem i Sydafrika .

För att börja från början så handlar denna historia om en av mina bästa vänner. 
Det senaste året har hon varit singel och trivts ypperligt med det .
I våras hittade hon drömhuset och köpte det .
Såklart hade hon massor av planer att förändra huset i sin smak
 och en hel del av detta skulle ske på sommarsemestern .
Men , vi vet ju alla att det blir inte alltid som man tänkt sig . . .

Min väninna heter Rose och hon är alltid lika glad och rolig ,
och har alltid en massa bus på gång .
 Lite rastlös, och ganska impulsiv är hon också , minsann .




Första semesterveckan ringde en mc - åkande kompis henne
 och undrade om det var ok att han och en kompis till honom kom inom ett par dar
 och hälsade på , innan deras resa fortsatte ner genom Europa .
-Självklart , bara kom, säger hon .

 Plötsligt så stod han bara där!
Mc - kompisens kompis . . .
Inom ett dygn var det bestämt att Rose skulle följa med på mc - semester
 ner till södra Europa ,
eftersom Roses mc-kompis kom på att han inte skulle köra vidare .
Rose tyckte ju lite synd om kompisens kompis så hon erbjöd sig att följa med . . .
Två dagar senare hade dom lämnat landet och innan det gått en vecka så var dom förlovade .
Dom luffade runt på motorcykeln i cirka tre veckor  innan dom styrde kosan mot Sverige igen .
När hon kom hem berättade hon att hon skulle flytta och bli sambo .
Sen kom chocken !
Hon skulle inte flytta nästgårds . . . nej , ända till Sydafrika skulle hon .
Anledningen ?
Kärleken arbetar för ett stort företag och är just nu stationerad i Sydafrika .

Två dagar efter att hon kom hem från Europatrippen så stegar hon in till chefen och säger upp sig .
En månads uppsägningstid .
Särboförhållande och kärlek på distans är inget för Rose .
En snabbvända till Johannesburg har hon redan hunnit med ,
 för att se var dom ska bo .

Sen skulle andra barnbarnet hinna komma till världen innan hon åker ,
 för det måste hon ju vara med om.
Barnbarnet kom som planerat !
Grattis Mormor!

Förra fredagen avtackades hon på jobbet med många presenter och blommor.
En massa kramande blev det, och en och annan tår trillade både här och där.
I senaste reklambladet annonserades det att:

Rose bjuder på fika!

Kunderna tyckte detta var jättespännande
 och stannde gärna och fikade en stund och ville höra mer
 om denna härliga kärlekshistoria .

Så var det tid att packa resväskorna , och idag var det då
ÄNTLIGEN dax!!!
För jag vet att hon har längtat och längtat
 och räknat dagarna till hon skulle kunna åka till sin kärlek .

Nu sitter hon på flyget , på väg hem till kärleken och Sydafrika .

Jag önskar dig all lycka , min vän .
Jag saknar dig redan ,
 men jag ler när jag tänker på dig och din kärlek .

Tänk . . .
att om några timmar när hon tittar ut genom flyplansfönstret
 så är kanske detta vad hon ser .. .

Bilden lånad från nätet .

Lite annorlunda blir det ju , istället för att se en älg eller ett rådjur i skogsbrynet
när hon tittar ut så står kanske detta gänget där och mumsar . . .

Bilden lånad på nätet .


Jag tror vi är ganska många som skulle vilja ha
Roses mod att kasta sig ut i det okända , att lyssna till sitt hjärta .
Fånga dagen .
Men de flesta av oss skulle aldrig våga . . .


Kanske kommer det så småningom
en fortsättning på Roses äventyr i Afrika .

Läs Kristianstadsbladets intervju med Rose här.

- Ha en skön helg -


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...