onsdag, oktober 05, 2011

Skördetid . . .

Nu är det skördetid . . .
Inte för att jag har mycket ätbart i min trädgård . . .
min passion är ju blommor .

Men ett äppelträd har jag i alla fall . . .


Detta lilla träd är helt fantastiskt . Varje år
dignar grenarna under tyngden
 av alla äpplen som hänger i stora klasar .
Jag vet dock inte vilken sort det är , men goda är dom .

Visst är det något visst med egen skörd . . .

Många äppelpajer har det blivit senaste tiden .
Vill inte tänka på hur många .  Men gott är det .
Jag har provat lite olika recept .
Det är roligt, tycker jag, att testa olika sorter.  


Som sagt, det är ju kul att prova nya saker.
Så en dag fick jag för mig att jag skulle testa att göra något
 jag aldrig gjort förr . . .

Min egen äppelchutney .

Fantastiskt roligt och enkelt att göra.
Gott blev det också . . .
Muuums !

Receptet kommer jag att lägga ut här
inom kort .

- Ha en bra skön höst -



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...