söndag, december 18, 2011

Julgranen på plats . . .

Julgran måste man ju ha . . .eller ?
Mjaaa . . . visst är det mysigt med gran , när den ska in
och när den ska kläs på .
Men det är inte lika mysigt när den ska ut och  barren ligger i drivor .
Hittar ju barr ända fram till påska . . .
Näää . . . jag brukar inte ha gran .
Mest på grund av katterna faktiskt .
Dom älskar att klättra i den och fånga alla kulor som glittrar .
Naturligtvis slutar det med att den välter . . . så jag gav upp det för flera år sen .

Men i år så . . .

Lukas kollar i in granen .

En gran som passar mig !
Araucaria , eller rumsgran som den kallas är en gran i min stil .
Den kan man ha året runt och den barrar inte ,
 såvida man inte låter bli att vattna  på ett bra tag .
Den kan faktiskt bli riktigt stor om den trivs .
Ekonomiskt blir det ju också . . .
jag kan ju ha samma gran nästa år .


Domherrar i granen.

Domherrarna hittade jag i en blomsterbutik .
Hur söta som helst , tycker jag .
Katterna har inte försökt fånga dom än i alla fall .


Så liten och söt . . .

Idag har varit en pysseldag.
Tomtarna fram , lite röda kulor i en skål ,
plantera hyacinter . . . lite fin julmusik
till det . . .
Julmys helt enkelt .


Ha en fortsatt skön söndag
och
en trevlig Fjärde advent !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...