söndag, januari 01, 2012

Gott Nytt År . . .

2012

Det önskar jag alla mina vänner ,
och  alla jag inte känner .


Nyårskort funnet på nätet


Nu väntar en NY , tom almanacka
som ska fyllas av allehanda händelser .

Genast längtar jag efter ljuset . . .
det är redan ljust 5 minuter längre på eftermiddagarna nu
 än det var för en vecka sen . . . det går framåt !
Värmen . . . åhh, vad jag längtar efter sol och värme ! ! !

Katterna längtar också .
 Lukas tjatar varje dag om att han ska gå ut ,
 men när jag öppnar och ska släppa ut honom så sitter han kvar i fönstret och snusar . . .
kallt och blött och blåsigt  i dag igen . . .

Det regnar . . . i dag igen.

Då går han igång och terroriserar matte istället !
Går efter mig överallt och jamar och jamar och vill ha uppmärksamhet ,
det ska lekas med tussar och mössar , 
vilket innebär att matte ska kasta och han apporterar .
Han är jätteduktig ,
 men ibland tröttnar han fort och det slutar med att
 matte ligger på golvet och kryper och både kastar och apporterar själv . . !
Bredvid sitter tre katter med huvudena på sned
och tittar förundrat . . . " Va sysslar människan med ? "

Vad gör man inte för att roa de små liven . . ." ler "

God Hälsa
och
GOTT NYTT ÅR
önskar vi som bor i
House of mine .





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...