söndag, januari 22, 2012

Favvisar . . .

I luuuve tulpaner . . .
och nu är dom här , vårens budbärare .
Jag älskar det krispiga ljudet när man tar i dom ,
 den blyga försynta doften är helt underbar ,
vilken färg ska jag välja , helst vill jag ha en av varje ,
 för många ska det va´ .
När dom sen stått några dar och blivit lite för långa och börjar blekna lite ,
blir det som en ny bukett , lite shabby chick . . .men sååå charmig .

Årets första . . .blev vita.


En annan favvis är att gå på loppis och auktion
 när tiden räcker till .
Häromsistens hittade jag denna charmiga ljusstake ,
för en struntsumma .


I luuuve . . .


Visst är det konstigt att vissa saker bara "står ut" från
allt annat skrot och man blir "förälskad" direkt .
Den skulle med hem , bara.
Ljuskoppen skruvas upp i spiralen
 efter hand som ljuset brinner ner.


Två favvisar tillsammans .

Igår fick vi några millimeter snö . . .puder .
Känns onödigt nu , tycker jag .
Jag längtar efter,  och planerar för våren nu .

Ha en skön vecka ,
och njut av en bukett tulpaner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...