tisdag, augusti 20, 2013

Sensommarpyssel . . .

 
 
Nu vill jag bara ta vara på varje stund
det går att vara ute .
 
Vattna , klippa gräs eller äta frukost ,
läsa en bok , ansa rabatter . . .
 
Det har inte så stor betydelse
vad jag gör - bara jag får vara ute .
 
 
I går tänkte jag klippa gräset när jag kom hem från jobb ,
men det är ju roligare med lite pyssel .
 

Ett äppelhjärta att hänga på dörren .
 
 
 
Och en äppelkrans i kaprifolen vid uteplatsen .
 
 
 
Lite höstfint det gamla stallfönstret .
 
 

Roligt och enkelt trädgårdspyssel .
Bara låta fantasin bestämma , man kan ju göra många olika
former på äppeldekorationerna .
 
Fåglarna blir ju glada i alla fall .
 
Gräset blev också klippt till slut
när pysslet var klart .
 
- Ha en skön vecka i sensommarsolen -
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...