tisdag, april 01, 2014

Söndagspromenad . del 1 . . .

I söndags tog jag kameran och gick ut .
Egentligen skulle jag städat och putsat fönster ,
men vem vill vara inom hus i sådant vackert väder . . ?
Så jag gick ut i det gröna , för nu är det nästan grönt .
 Bokskogen börjar svagt grönska ,
knopparna brister vilken dag som helst nu .
 
 
Hela skogen badar i blommor .
Som på denna bilden , vårlök så långt ögat kan nå .
 
 
Min absoluta favorit av vårlökar .
Jag har till och med planterat in den i trädgården .
 
 
Till och med nässlorna är i perfekt storlek
 för att plockas till nässelsoppa nu . . .  härligt !
 
En underbar förmiddag blev det i skogen .
Jag skulle gå en timme men var ute i fyra timmar !
Det är helt magiskt nu .
Med vädret vi hade i helgen
så kunde man ju lätt tro att vi var i slutet av maj
 och inte i mars .
 
Fortsättning på min söndagsförmiddag kommer i morron
för jag gjorde en väldigt vacker bekantskap på min promenad !
 
 
- Tjing tjing -
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...