onsdag, april 02, 2014

Söndagspromenad del 2 . . .

 
 
Jag gick längs vattenbrynet runt udden
 och fick syn på ett svanpar en liten bit ut i viken
 och tänkte att dom måste jag försöka fånga på bild .
 
 
Svanarna fick strax syn på mig också
och börjar simma in mot land .
Närmare och närmare . . .
 
 
Efter en liten stund tycker jag att det börjar bli för lite
utrymme mellan mig och svanarna .
 
Då är dom nästan ända inne vid strandkanten . . .
 
Snabbt klättrar jag upp en bit på " säker " mark för jag
vill inte ha  riktig närkontakt fast dom är så vackra .
Jag har blivit jagad av ilskna svanar förr .
 
 
Men det här paret var nog lika nyfikna på mig
som jag var på dom .
Dom körde lite uppvisning från olika vinklar
och verkade vilja vara med på foto .
 
 
När uppvisningen var slut
 började dom putsa sin vita fina fjäderskrud
och struntade fullkomligt i mig .
 
Så otroligt vackra varelser . . .
 
 
Carpe Diem - Fånga dagen heter det, ju!
 
Det var precis det jag gjorde på min söndagspromenad .
 
 
 
- Nu är våren här , njut av den ! -
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...