lördag, juli 21, 2012

Lata dagar . . .

Semester , semester , . . . se - mes - ter , smaka på det .
Ett helt år sen förra .
Äntligen är den här .
Som jag har längtat , speciellt de sista två veckorna ,
då har det verkligen varit nedräkning .
Nu är dom här . . .
dom lata dagarna , 
 när jag ska göra vad jag vill ,
när jag vill
och om jag vill .

Så här inför semestertider får man ofta frågan :
Vad ska du göra på semestern?
De som frågar mig får alltid samma svar :
Så lite som möjligt !

Då menar jag att jag ska ta dan som den kommer ,
äta goda , långa frukostar utomhus .
Inga bestämda tider , gärna sovmornar , men också gärna
tidiga mornar med en skön morgonpromenad .
Ligga i skuggan och läsa en god bok .
En och annan loppis .
En dagsutflykt helt appropå
till nåt mysigt eller spännande ställe . 


Kokardblomsterna är på topp nu .


Trädgården ska också få sitt.
Att bara vara ute och pyssla och få köra fingrarna i jorden . . .
Jag vill inte gå in !


Kokomo njuter på favvishyllan i rastgården .


 Och så katterna förståss !
Nu kan dom vara i rastgården hela dagarna när matte är ledig .
Det gillar dom .
Då är man poppis .

Nu ska jag ut i trädgården och sätta igång nästa projekt .

Inte för att jag måste ,
 utan för att jag vill !

TJING !

- Njut av dagen som den kommer . -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...