måndag, december 31, 2012

Nedräkning . . .

Än en gång har nedräkningen börjat . . .
 
Nu är det bara så många timmar kvar på detta året .
Nu är det bara många timmar kvar .
Ja , man hinner både tänka det och säga det många gånger
denna dagen .
 
 
Jag tänkte inte göra nån nyårskrönika ,
men en liten tillbakablick kan jag inte låta bli
att göra .
 
2012 började sorgligt ,
och fortsatte sorgligt långt in på vårkanten .
 
Svåra prövningar för både nära vänner
och nära vänners kära .
 
Samtidigt kom våren med glädjebud
En liten prinsessa är född .
Prinsessan Estelle kom till världen detta år .
 
I slutet av februari gav jag mig själv en utmaning . . .
som skulle kunna gå bra om jag bara var tillräckligt motiverad .
Jag skulle bli av med åtmindstone 10 kilos övervikt .
Det satte jag som delmål , för att om det gick bra kunna fortsätta
ytterligare 5 kilo i alla fall . . .
 
 
Till slut så vann värmen över kylan och
 utomhus projekten kunde börja .
 
Utbyggnad av altanen blev jag väldigt nöjd med .
 
2012 innehöll flera härliga utflykter
tillsammans med goda vänner .
Loppisar, plantskolor ,
små butiker med kuriosa ,
och gårdsbutiker ,
stora staden Köpenhamn är några ex .
 på utflykts mål som blivit av detta året .
 
Underbart avkopplande att bara åka ut i det blå
och se vart man hamnar .
Vid några tillfällen var det oklart om vi skulle hitta hem igen ! 
 
Sommaren kom och semestern med den .
Fyra veckor !
Oj , va fyra veckor går fort när man är ledig och har roligt .
 
Mattes solstråle Lukas .
 
Lukas , Koko och Fashion
bara älskar sin rastgård .
Den utnyttjas till max så snart det är
varmt nog på vårkanten .
Lååångt in på hösten är dom ute och solar sig .
2012 blev Fashion musjägare !
Hon lyckades fånga en levande mus i rastgården ,
och kom in med den i munnen
och lade den framför mattes fötter .
- Var så god matte !
Å musen börjar springa . . .
Tur man är van vid djur av alla de slag .
Musen blev snabbt infångad och utsläppt i friheten igen .
Kattkompaniet fick utegångsförbud ett par dar
 tills matte hunnit undersöka om där fanns fler möss .
 
 
Så plötsligt var hösten här och
detta året känns det som om den bara susat fram .
Jag har alltid tyckt att hösten är låååång och tråkig ,
med sitt eviga regn och blåst .
 
 
Men hösten 2012 har gått fantastiskt bra ,
trots regnandet .
Allting känns ju lättare när man mår bra .
 
Kanske beror det på att jag nådde min målvikt
i slutet av oktober ,
- 25 kilo .
 
Kan knappt själv tro att det är sant .
Ibland har jag undrat om vågen verkligen väger rätt .
Men det gör den säkert för det märks ju på kläderna också .
 
 
 
Det är så jääädra skönt .
Tjooohoooo - jag klarade det ! ! ! 
 
 
Strax skriver vi 2013 .
 
Blanka blad i almanackan  .
Ingen av oss vet vad vi ska uppleva
detta nya år som ligger framför oss .
 
Men en sak vet jag . . .
snart blir det ljusare
 och då kommer också värmen tillbaka .
Det längtar jag efter .
 
 
Önskar er alla ett gott slut
och ett riktigt
 GOTT NYTT ÅR !
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...