lördag, december 22, 2012

Tidig lördagsmorgon . . .

Tidig lördag morron . . .
dan före dan före dopparedan .
 
Jag är ledig
och uppe i ottan !
Det hör inte till vanligheterna .
Alltid morgontrött ,
men en riktig nattuggla ,
. . . men det är en annan historia .
 
 Hela senaste veckan har jag på väg till och från  arbetet
passerat något jag tycker är vackert
att jag varje dag  tänkt
 "faasen , att jag inte tog med kameran "
och
 " attans , att jag inte hinner stanna och fota "
 
Såå , det är ju så att om man vill något tillräckligt mycket så
får man göra sig lite omak .
Alltså fick väckarklockan ringa idag också .
För det är vackrast när det inte hunnit bli riktigt ljust .
 
 
I rondellen vid ena infarten till vår lilla stad
har kommunens parkavdelning pyntat
med röda band och ljusslingor i spaljetornen .
 
Mycket vackert !
 
Dessutom  gör ju snön att det blir riktig julstämning .
 
 
Och naturligtvis började det snöa som bara den
när jag precis börjat fota , så det blev till att snabba sig på .
Därav bildkvaliteen .
 
Ja , se det snöar .
 
När jag packat ner kameran och kommit in i värmen i bilen igen
slutade det snöa , såklart .
 
Får väl se om jag orkar upp tidigt nån mer morron och
göra ett nytt försök att få bra bilder utan snöstorm .
 
 
Ha en skön lördag kväll
dan före dan före dopparedan .
 
 -Nu väntar glöggen . -
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...