torsdag, juli 18, 2013

Gyllene Tider . . .

 
 
Som jag har väntat . . .
och längtat .
 
Jag såg reklamen på tv tidigt i våras .
 
Gyllene Tider ska ut på sommarturne´ .
 
 
YESS , Jag ska dit!
Självklaraste saken i världen .
Mina tonårsidoler .
Mina kusiner var inte sena att haka på .
 
Vi hade flera arenor att välja mellan här i södern ,
vi valde Ronneby .
 
Så var det då
ÄNTLIGEN
dags i måndags .
Vi var ute i god tid , hade " lagom - väder "
lättare fika med oss att äta innan insläppet kl . 18 00 .
Allt var toppen ända tills vi skulle igenom entre´n .
Där blev det tvärstopp för mig!
Stopp! ! !
- Den där kameran får du inte ta med in !
Har aldrig hört på maken . . .
Min systemkamera blev portad .
Herreguuud , vad jag blev besviken .
Jag som laddat för detta sen i våras .
Undrar var det stod skrivet
 att inte systemkamera fick medtagas in ? ? ?
Vi var flera som måste ha missat detta . . .
 
Tur att man fick ha mobilen med in ,
 annars hade det inte blivit några bilder alls .
 
Bortsett från kamerastrulet så var konserten helt
makalöst bra .

( Klicka på bilderna så blir dom större)
 
 
Vi lyckades få bra platser , långt fram .
Perfekt !
 

Vi var 11 868 personer i publiken .
Ett Gyllene publikrekord i Brunnsparken ,
 stod det i lokaltidningen dagen efter .
Häftigt !


Detta foto har jag lånat .
Foto: Ola Åkeborn , BLT/ Sydöstran

 
 
 
 
 Detta foto har jag lånat .
Foto: Ola Åkeborn , BLT/Sydöstran 
 
 
Spellistan i Brunnsparken , Ronneby.
Bilden är lånad från RoxetteBlog.com  
 
 
 
En riktig nostalgitripp var det .
Tänk att man kommer ihåg texterna än
 och kan sjunga med i låtarna .
 
 
Konserten varade ca 2 timmar och 15 minuter ,
men OJ , va fort tiden gick .
Allt för snart var det " dags att tänka på refrängen " .

Helt klart bästa sommarminnet 2013 , så här långt .


- Ha en härlig sommarvecka -





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...