torsdag, januari 20, 2011

Solen skiner...

I dag får bli dagen när mina katter gör entre´ här.
Dom kommer att presenteras närmare på "mina katter"s sida inom kort, men...
Idag fick hela gänget vårkänslor när solen sken in genom fönstren.
Ingen av dom har varit speciellt angelägen om att gå ut i
den fina rastgården på hela vintern,
 möjligtvis ett par minuter i taget men all snön har gjort det näst intill omöjligt att ta sig fram där.
 Idag var det däremot lite annorlunda.
Lukas, min stilige kastrathane, förföljer mig runt i huset och "pratar" hela tiden,
 han tjatar om att han ska gå ut idag, nu matte! Sen står han och hoppar jämfota, som en studsboll ungefär, tills jag öppnar fönstret i sovrummet.
 (dom går in och ut till rastgården där som dom vill när det är lite behagligare temperatur ute än vad det är just nu.)

Så jag öppnar fönstret och hela ligan strömmar ut...
Det ser ju onekligen härligt ut därute i solen, så efter en stund så
måste ju matte ut med kameran och försöka fånga gänget på bild...


Chibelle fryser inte med sin tjocka päls.



Det gör inte Fashion heller...



 Kokomo sätter sig och solar direkt, så skööönt...



...högst upp under taket sitter hon och putsar sig.



Lukas spanar efter solen, vart tog den vägen???



Åhh, där uppe är den ju!
Men där sitter ju Kokomo redan...





Lukas kom fram till att det var varmare och skönare inne,
 så efter en stund tyckte han det räckte för idag och gick in och satte sig i fönsterkarmen istället.

Jaa...jag är väl benägen att hålla med, det nöp ordentligt i öronen och i fingrarna
innan jag kom in igen.
Efter en timme var dom nöjda, hela gänget.
Då kom dom in, en efter en och kurade ner sig i soffan... där ligger dom än och snarker
och drömmer om varmare dagar när man kan vara ute hela dagarna...

Åhhh...matte längtar också!

- Ha en skön kväll -


1 kommentar:

  1. Tack för besöket hos mig! Fin blogg du har och vilka härliga katter, så vackra! Förstår att det är full fart hos dig med så många katter. Jag som har bara en busig birmakille.
    Ha en fin kväll!
    Mragot

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...