söndag, januari 02, 2011

Välkommen 2011

Hej alla, god fortsättning på det nya året.

Jag har precis hängt upp nya almenackan.
 Än så länge med helt blanka blad,
bara årets födelsedagar ifyllda och arbetsshema förståss så man vet när man är ledig. VIKTIGT!
Jag ska börja detta året med att visa hur flitig jag var
förra året.

Jag lyckades knåpa ihop denna roliga halsduk
som ser ut som en Schweizerost( full med hål).
Jag har stickat den i ett tunnt ullgarn som jag hittade  i en
handarbetsaffär i Köpenhamn i somras.




En mössa har det också hunnit bli, minsann.
Den har legat färdigstickad ett tag.
Skulle bara sy upp kanten,jag tycker det är det tråkigaste med handarbete,
att lägga upp och nästa till- usch, men nu när det gjort.
Måste ju hinna använda den nu innan vintern är över.
Mössan är också stickad i tunnt ullgarn även det inhandlat i Köpenhamn.

Tja.. det var allt jag hunnit knåpa ihopunder hösten och vintern, hittills i alla fall.
Ytterligare en halsduk är på gång...
få se om den blir färdig denna säsongen...


 

Idag har jag varit ute och promenerat en runda i detta ljuvliga vinterväder,
fast det är förenat med livsfara just nu.
Det är ju blankis överrallt!!!
Det töade ett par dagar nu i nyårshelgen och nu har det frusit på igen. 
Visst är det fint ute, men man känner sig lite som Bambi på hal is...
För att vara säker på att inte göra en vurpa så får man ju pulsa i djupsnön.
Jag får nog köpa broddar nu...haha...



 

Titt ut...
Mina tomtar har äntligen kommit fram igen.
Dom har inte varit synliga på ett tag nu, men det går fort när det töar...

1 kommentar:

  1. Vilka fina alster och foton! Och upphovsskyddade - hur gör man det?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...