lördag, februari 05, 2011

Mera tulpaner...

Jag älskar tulpaner. 
 Det är inget att sticka under stol med, så när jag var och handlade på väg hem från jobbet igår,
kunde jag inte motstå dessa skönheter...


Dom passar så bra ihop, samma färger i båda sorterna fast omvänt.
Dom står på mitt soffbord och jag ska njuta av dom hela helgen.

Tulpaner - så vackert...



Nu är ytterligare en halsduk färdigstickad.
Det blir nog den sista för den här säsongen.
 Jag hoppas i alla fall snart slippa klä mig i halsduk och mössa när jag går ut.

Så här blev den...

Jag har stickat den i ullgarn som jag köpt i Danmark.
Den är stickad i moss - stickning, väldigt enkelt.
Varv 1. Rätstickning
Varv 2. Sticka 3 räta, 3 aviga hela varvet.
Varv 3. Sticka 3 aviga, 3 räta hela varvet.
Upprepa varv 1 - 3 så lång som du vill ha halsduken.
Lätt som en plätt...

Av nån anledning har jag snöat in på melerade garner plötsligt.
Allt jag stickat denna säsongen är gjort i melerat garn.  
Dessutom har jag köpt på mig mer garner men det får bli lite nya alster till nästa vinter.



Till sist måste jag säga Äntligen...
 angående Let´s Dance som jag liksom många med mig ser på fredagkvällarna.



Tack, svenska folket, ni som är duktiga och orkar rösta varje vecka.
Tack för att ni äntligen röstade kvar dom som är värda en ny chans nästa vecka!
Jag tycker alltid det är så synd när dom som har rytmen i kroppen och som gör fantastiska framsteg
åker ut före nån som ser ut som en felplacerad lyktstolpe vecka efter vecka!
Så, Tack ... nu kan jag titta nästa fredag också,
jag som inte ens ids rösta på dom jag hejjar på.




Jag måste ju också nämna...
Hipp Hipp.
I luuuuuuv Hipp Hipp!

Tiffany Persson och Kajan i Hipp Hipp
(bilden är lånad från internet, minns ej var.)


Sista avsnittet för den här säsongen
går ikväll på kanal 1 klockan 21,30 direkt efter Melodifestivalen.
Jag hoppas och längtar redan efter en ny säsong. 

Nu blir det inte mer idag.
Nu står en god middag närmast på schemat.


- Ha en skön helg -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...