onsdag, februari 16, 2011

Tv - kanaler bye, bye...

Idag är jag på uselt humör !!!
Hela veckan har varit skitjobbig !
Bara tidiga mornar . . . min kropp behöver en och annan sovmorgon för att vara på gott humör .
Det är kallt och jä - igt igen , det känns som om det blåser småspik bara man sticker ut näsan .
Kom på idag att skrivaren inte passar till nya datorn , grrr . . .
Katterna slåss och lever rövare (det är ju snart mars) fast dom är kastrerade hela högen .
Jag blir bara så trött . . .

Som om inte det räckte . . .


Igår fick jag ett sms att jag hade ett paket att hämta ut på posten .
JIPPI, tänkte jag nu kommer min digitalbox , äntligen !
För ca 2 - 3 veckor sen beställde jag en inspelningsbar digitalbox , eftersom man annars bara kan se SVT1 , SVT2 och tv4 , kunskapskanalen och 24:an och nåt annat lokalt här numera .
Att den skulle vara inspelningsbar var viktigt, eftersom jag ofta inte har tid att titta precis när programmen sänds och min DVD är lite på "dikadonken".
Så idag när jag varit hos frissan och klippt mig så åkte jag glad i hågen till posten och hämtade ut mitt paket .
Jag åkte direkt hem och packade upp det . Tänkte läsa instruktionsboken medan jag tog en fika , för att det skulle gå snabbt och lätt att installera boxen sen .
Alltså, redan innan jag fått upp den ur lådan såg jag att det måste vara något fel . . .

Mycket irriterande !
Fel box . . . kan man inte bli tokig . . .jag har fått en box som inte är inspelningsbar !
Efter att ha suttit i telefonkö till leverantören i en halvtimme ,  kom jag till slut fram och fick beklaga mig över denna katastrof som drabbat mig .
Jag fick löfte om att min inspelningsbara box skulle få högsta prioritet , för jag vill inte vänta i tre veckor till !
Så i kväll blir det 4 : an igen . . . vilken besvikelse, jag som skulle sitta och zappa hela kvällen .

Nu får jag plocka fram min virkning istället . . . mormorsrutor till en ny halsduk kanske ? Det har jag ju inga innan ,he he . . .


Jaaa , det blir ju inte alltid som man tänkt sig . . .
 Hoppas resten av veckan blir bättre !

- Ha en skön kväll -

1 kommentar:

  1. Hej Anncha !

    Nu har jag suttit här och läst en lång stund på din uppfriskande blogg !

    Vi hade också stora problem när vi beställde vår nya digitalbox ... fast jag överlämnade problemet till maken så det var han som fick sitta i telefonköer och skicka tillbaka paket. Hoppas det löser sig till slut !

    Nu när jag läst om dina halsdukar så är jag jättesugen att sticka en själv !

    Ha en riktigt trevlig vecka !
    Isa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...