onsdag, februari 09, 2011

Solen hälsar på...

Åhhh, så skönt!
 Idag när persiennerna åkte upp var det alldeles ljust ute.
Klockan var bara lite över sju . . . så skööönt.
Sooolen hälsar på!
Jag blev genast på bra humör, det är inte klokt vad lite ljus kan göra!

Annat var det igår, efter stormen.
Vilken storm sen, en syster till Gudrun var den visst.
Å det kan jag tro, för den höll mig vaken en stor del av natten.


Strömlöst på jobbet hela dagen.
Tur vi har reservaggregat så det blev lite mysbelysning i alla fall.
På vissa ställen fick man känna sig fram för att hitta.
Men guud, man blir ju nästan handlingsförlamad. . .datan funkar inte, kaffebryggaren strejkar,  
faxen. . .funkar inte heller.
 Vad ska man göra. . . 
Hoppas strömmen kommit tillbaka imorron när jag är tillbaka på jobbet.


Idag har jag och Chibelle varit ute och känt på vårens trevande ankomst . . .

Bella leker med löv.

Solen hälsade ju på idag, så vi måste ju ut en sväng. . . ja, dom andra katterna
var också ute, men Bella (Chibelle) skulle ju vara lite fotomodell först.


Bella smyger på . . . mattes finger.

Det gick väl sådär. Matte fick ju hjälpa till lite. . . det finns ju inte
så mycket som rör sig ute nu.
 Då är det är ju svårt att hitta nåt och busa med.
 Särskilt så på kommando när man ska bli bra på foto också. . .


Lövet var roligare...

Så när det äntligen blir lite bus . . .
då är ju inte matte med på noterna, jag hinner ju inte med att trycka av . . .
och det blir suddigt när hon är så snabb.
Jag skyller på min gamla kamera . . .
(Jultomten, jag vill ha en ny kamera i julklapp )


Princess Bella surar. . .

Fy farao, va tråkigt. Det var ju inget roligt bus här ute idag.
Mattes fingrar och ett gammalt boklöv var ju inget kul.
Då surar Bella . . .
He he, nej det gör hon inte, men det ser så ut.
Trots en svag vårsol så är det rätt kyligt så både matte och Bella 
gav upp efter nån timme, men resten av gänget
 höll ut ända tills solen gick ner . . . så klart!


- Ha en skön kväll -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...